הגר"צ בוארון: "את דמי מחצית השקל לתת לישיבות"

    לפי שנאמר ג' פעמים 'תרומה' בפרשת שקלים על כן מי שיוכל לתן שלוש פעמים את הסך הנ''ל דהיינו 75 שקל, זכר למחצית השקל תבוא עליו ברכת טוב ועל כל פנים לא יפחות מהסכום העיקרי שהוא כאמור 25 שקלים
    דוד קורצוייל No Comments on הגר"צ בוארון: "את דמי מחצית השקל לתת לישיבות"

    חבר בית הדין הגדול: מחצית השקל הוא – 25 שקל • "את הכסף יש לתן לישיבות כדי לתמוך ולחזק את לימוד התורה שהוא חשוב כנגד הקורבנות כולם ובפרט כיום שהמצב בישיבות קשה עקב הרדיפה בעוה"ר"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    לפי שנאמר ג' פעמים 'תרומה' בפרשת שקלים על כן מי שיוכל לתן שלוש פעמים את הסך הנ''ל דהיינו 75 שקל, זכר למחצית השקל תבוא עליו ברכת טוב ועל כל פנים לא יפחות מהסכום העיקרי שהוא כאמור 25 שקלים
    9:04
    14.05.24
    יצחק שינפלד ויוסי ויצמן No Comments on פינקלר מפריך את השמועות: "אין שום תרחיש כזה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשיעור שמסר הגאון רבי ציון בוארון בהלכות ומנהגי חודש אדר, הרחיב אודות מצות זכר למחצית השקל והסכום אותו צריך לתן בשנה זו.

    הוא אמר כי "יש הנוהגים זכר למחצית השקל כבר בראש חודש אדר ויש הנוהגים לתנו ביום הפורים לפני קריאת המגילה ומנהג המקובלים לתן זכר למחצית השקל ביום תענית אסתר לפני תפילת מנחה כדי שתהיה צדקה עם התענית לכפר, וכן כאשר תענית אסתר מוקדם ביום ה' כמו שנה זו גם כן ראוי לעשות כן. יש הנוהגים לתן רק מבן עשרים שנה ומעלה, אך ראוי לתן מגיל בר מצוה וגם הנשים שייכות במצווה זו.

    לדברי הרב "שיעור מחצית השקל הוא כ – 10 גרם כסף טהור ואשר לפי מחיר הכסף בשנה זו התשע"ו הוא 25 שקל לערך.

    "ולפי שנאמר ג' פעמים 'תרומה' בפרשת שקלים על כן מי שיוכל לתן שלוש פעמים את הסך הנ"ל דהיינו 75 שקל, זכר למחצית השקל תבוא עליו ברכת טוב ועל כל פנים לא יפחות מהסכום העיקרי שהוא כאמור 25 שקלים.

    ומה לעשות עם הכסף? "את הכסף יש לתן לישיבות כדי לתמוך ולחזק את לימוד התורה שהוא חשוב כנגד הקורבנות כולם ובפרט כיום שהמצב בישיבות קשה עקב הרדיפה בעוה"ר. ואשרי המשכל אל דל ושם אורחותיו לדעת שעיקר מצות הצדקה כיום היא לחזק את הישיבות הקדושות שבהן לומדים תורה יומם ולילה. וזכות החזקת התורה תגן אלף המגן ויראה זרע יאריך ימים עם כל בני ביתו בלא ספק כי עץ חיים היא למחזיקים בה".



    0 תגובות